Reklama jest dzisiaj w pełni inna niż była kiedyś. W tym momencie marketing musi być głównie etyczna. Nie można doprowadzić do sytuacji, w której przekaz reklamowy będzie wprowadzał w błąd albo godził w czyjeś uczucia.
Twórcy reklamy muszą się mieć na baczności, żeby tak operować słowami i obrazami, żeby nie zrazić do siebie ludzi, nawet jeżeli już przedstawiają bardzo kontrowersyjne poglądy, co czasami także ma miejsce. Billboardy spotykane przez na mieście mają różne charaktery i nie ze wszystkimi się zgadzamy. Niektóre są nie do przyjęcia i z góry widzimy, że jest to wyłącznie natrętna reklama. Z kolei inne przemawiają do nas i powodują, że czujemy się przekonani do filozofii konkretnej firmy i jesteśmy zainteresowani jej produktami. Projektowanie billboardów w każdej chwili pow inno dążyć do osiągnięcia tego drugiego efektu, mianowicie zainteresowania i pozytywnych wrażeń, a kiedy nie jest to możliwe, zasadniczą drogą, jaka nam pozostaje, jest szokowanie użytkowników i to również często przynosi bardzo dobre rezultaty. Projektowanie billboardów wymaga oczywiście wiedzy i co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Grafik powinien mieć nie tylko i wyłącznie wiedzę z zakresu działań przez siebie wykonywanych, niemniej jednak również swego rodzaju wiedzę psychologiczną i zdolność oddziaływania na klientów w konkretny sposób. Żeby pozyskać taki efekt, należy się nieco poznać psychologię promocji, która w tej branży jest nieodzowna. Zdarza się, że pewne cechy produktu dosłownie nieuświadomione mogą bardzo dobrze działać na wielu odbiorców, z kolei inne, które wydają nam się pozytywne, mogą tych odbiorców od siebie odpychać. Dlatego też w każdym przypadku promocji powinny być ocenione przez więcej niż jedną osobę, żeby mieć pewność, że są bardzo dobre. O ile są jakieś wątpliwości, całkiem dobrze wprowadzić ważne korekty niż zrobić błąd i w przyszłości tego błędu żałować, bo wszak nie o to chodzi.
Źródło informacji: tutaj