Pozycjonowanie strony to proces, który ma zwiększyć widoczność Twojej strony internetowej w wyszukiwarce. Jest to jeden ze składników marketingu internetowego a także budowania Twojej marki. Kluczowym celem oraz efektem pozycjonowania strony jest jej pojawienie się w najwyższej pozycji w wyszukiwarce.
Istnieje wiele sposobności na efektywne upowszechnianie witryny internetowej w sieci. Głównie teksty, które umieszczasz na Twojej stronie www powinny być przyjazne nie tylko i wyłącznie dla użytkowników, lecz też dla wyszukiwarek. Pamiętaj więc o efektywnym dobieraniu słów podstawowych. Dzięki temu znalezienie Ciebie w internecie będzie o wiele łatwiejsze. Właściwym wyjściem jest umieszczanie słów kluczowych w nagłówku bądź tytule danego tekstu. Istotne z perspektywy promowania strony są też meta opisy dla poszczególnych wpisów na Twojej stronie. Ich zadaniem jest pokazywanie w wyszukiwarce krótkiego opisu całego wpisu. Skutecznym sposobem jest także optymalizacja grafik, co zwiększy wyświetlenia chociażby w grafice wyszukiwarki. Warto również zwrócić uwagę na pozyskiwanie linków. Jest to proces, który polega na publikowaniu linków na zewnętrznych serwisach i na 100 procent przyczyni się do pozycjonowania Twojej strony. Podczas linkowania ze stuprocentową pewnością należy zwrócić uwagę na jakość pozyskiwanych linków. Praktycznie istnieją dwa sposoby linkowania. Linkowanie zewnętrzne, które kieruje do Twojej strony poprzez znajdujące się linki na innych stronach a także wewnętrzne, które kierują danego użytkownika w inne miejsce w ramach Twojej strony, np z zakładki baza wiedzy do zakładki sklep. Istnieje wiele możliwości na pozyskiwanie wartościowych linków, a jednym z nich jest używanie z portali z recenzjami. Poprzez wejście na portal z recenzjami, możemy sami zrecenzować dostępny w naszym sklepie produkt, a potem zaprosić do wejścia na stronę poprzez jej podlinkowanie. Odnośniki do Twoich stron mogą odnaleźć się w różnorakich miejscach, a więc w zdjęciach, tekście, nagłówkach czy również grafikach. W przypadku częstego linkowania wyszukiwarka ocenia, że informacje na danej stronie są godne uwagi, a czytelnicy chętnie ją polecają. W promowaniu witryny internetowej pomagają też mediach społecznościowych, które można wykorzystać a wiele sposobności. Zarówno w Polsce, jak i za granicą istnieje wiele popularnych social media, jak np facebook, instagram czy też twitter. Dodatkowe informacje: kampanie reklamowe adwords.