Kontynuując naszą serię poradników na temat kreowania wizerunku firmy, przejdziemy teraz do rzeczy najważniejszych, czyli nazwy i loga. Otóż są to kwestie bardzo ważne, bo mówią sporo o samej firmie, o jej działalności i tak dalej. Dlatego też gdy zakładamy swoją działalność, nigdy nie możemy być pewni czy nie urośnie ona pewnego dnia do dużej korporacji, dlatego również zawsze dobierajmy nazwę ze smakiem.
Tożsamo wygląda projektowanie logo firmy. Na początku, jeżeli już zaczynamy od jednoosobowej działalności na niewielką skalę, całkiem dobrze generalnie nie posiadać loga. Dlaczego? Otóż projekty logo powinni stworzyć specjaliści, a nie my sami, bo nie damy sobie z tym rady. Jednak gdy nasza firma się rozrośnie, a my będziemy mieli kiepskie logo, to w przyszłości jego zmiana będzie problematyczna. Dlatego całkiem dobrze na początek nie posiadać żadnego logotypu, a powierzyć jego zbudowanie dopiero, gdy będziemy już liczącą się na rynku, większą firmą.
Kreacja logo wymaga znajomości bardzo wielu kwestii, w głównej mierze grafiki komputerowej, ale także socjotechniki i public relations. Wynika to z tego, że nasze logo jest swego rodzaju twarzą firmy, dlatego musi być zbudowane z odpowiednim smakiem oraz dopieszczone. Profesjonalne logo projektuje się przez długi czas, co zapewne będzie trudne dla nas –
zarządzającego firmą, bo tego czasu nie będziemy mieli. To z kolei sprawi, że logo może wyjść takie sobie, a przecież nie o to nam chodzi. Warto zdawać sobie sprawę, że tworzenie logo jest procesem, który wymaga znajomości pewnych kanonów, z czym idealnie radzą sobie firmy, które specjalizują się właśnie w tej branży. Nie gorzej im powierzmy zbudowanie loga dla naszej działalności, gdy będziemy już tego potrzebowali. Warto wspomnieć – logo jest twarzą naszego biznesu i dlatego nie powinniśmy żałować pieniędzy na zlecenie wykonania jego projektu.
Więcej: również zobacz