Te dość spore koparki kołowe i gąsienicowe to sprzęty które są mocniejsze i ważą w dodatku od typowych koparko ładowarek. Dlatego dość w bardzo wielu sytuacjach widuje się je na budowach dróg, mostów, obiektów przemysłowych , a oprócz tego przy wyburzeniach kamienic. Te zadania są bardziej wymagającymi i dlatego konstrukcja takich wielkich koparek gąsienicowych , a ponadto kołowych musi być w ogromnym stopniu lepsza niż w przypadku tańszych sprzętów.
Oznacza to również znacznie wyższe koszty serwisu i potencjalnych napraw. Ramię łyżki w tego rodzaju sprzętach dość w wielu sytuacjach ma wygiętą tą pierwszą część. No a w przypadku części maszyn starszego typu nie było wygiętej na stałe tej pierwszej części ramienia łyżki. No bo były trzy części ramienia łyżki i w dodatku siłowników hydraulicznych. Oznaczało to dodatkowo detali zasilanych płynem hydraulicznym i bardziej wnikliwej konserwacji sprzętu. Dlatego w tym momencie ramie ma 2 części w tym pierwszą zagiętą. Jednym słowem jest to mniej elementów które mogę się zepsuć i akuratna zdaniem wielu funkcjonalność.
Funkcjonalność to też koła kołowej koparki. Koparka ta różni się od koparki gąsienicowej tym, że ma koła zamiast gąsienic. Dla części firm budowlanych to rzecz jasna niemały plus, a dla innych lepszą opcją są koparki gąsienicowe. Serwisowanie tych najmniejszych elementów konstrukcji stanowi niewątpliwe wyzwanie, bo koła są również wymagające jeżeli chodzi o serwis. Można nawet powiedzieć, że koła są opcją równie kosztowną co gąsienice, niemniej jednak tu też sporo zależy od tego gdzie się eksploatuje daną koparkę. Chodzi tu o to, że koparka gąsienicowa to znakomita opcja na miękki teren, a spore fragmenty drogi asfaltowej musi pokonywać na lawecie. Koparka kołowa to lepsza opcja na twarde tereny, a fragmenty dróg asfaltowych może pokonywać o własnych siłach. Jednym słowem koszty napraw i serwisu zależą od tego gdzie i jak się wykorzystuje tych koparek.
Sprawdź tutaj: koparki mini wypożyczalnia.