Układ kierowniczy w każdym samochodzie jest najważniejszy. To dzięki niemu możemy określać kierunek jazdy, a także panować nad pojazdem. O ile coś zawiedzie w tym układzie, może skończyć się to tragicznym w skutkach wypadkiem, a czasem wręcz katastrofą w ruchu lądowym.
Dlatego na przeglądach technicznych diagności zwracają baczną uwagę na nieprawidłowości w tych układach i na pewno nie wyjedziemy ze stacji diagnostycznej z pozytywnym skutkiem badania, jeśli okaże się że w układzie jest na przykład luz, albo maglownica już kończy swój żywot.
Jeżeli przydarzy się nam taka sytuacja, z naprawą dużo lepiej nie zwlekać. Niestety ta w bardzo wielu sytuacjach wiąże się z dużymi kosztami, z powodu drogich części a też robocizny. Dlatego też w znaczącej liczbie przypadków wykonywana jest regeneracja przekładni kierowniczych zamiast wymiany na zupełnie nowe, ponieważ różnica w cenie może wynosić wręcz połowę. Nową przekładnię zakupimy przykładowo za 700zł, a regenerowaną możemy posiadać już za 350zł, zdarza się, że wręcz mniej. Nie da się ukryć, że jest to czysty zysk i wielu ludzi na to idzie.
Najczęstszą usterką jest wytarcie się zębów w tak zwanej maglownicy, a zatem podłużnej belce która po obu portalach połączona jest z drążkami kierowniczymi, a te bezpośrednio z kołami – umożliwiając skręcanie. Napraw maglownic jest praktykowana bardzo szeroko, jednak wykonanie naprawy jest bardzo odpowiedzialną czynnością i wobec tego zajmuje nieco czasu. Dlatego również zamiast naprawy sprzedawca oferuje nam w znaczącej liczbie sytuacji regenerowaną maglownicę, która wywodzi się z bliźniaczego modelu samochodu i została już poddana naprawie.
Warto sprawdzić: naprawa maglownic Łódź.